A conference on interdisciplinary research and education in Latin America

Lorena Repetto, Ana María Corbacho

Resumen


There is an increasing number of scientists who recognize that their research questions cannot be answered from a single discipline. “The best interdisciplinary science” comes from this recognition, since it allows recognizing the limitations of disciplinary approaches to address some research questions (Nature 2015; Repko, 2008; Repko et al. 2011). Several interdisciplinary studies have analyzed the difficulties of interdisciplinary entrepreneurship in academic settings (Bruce et al. 2004; Klein 1990; Bruun et al. 2005).

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INTER DISCIPLINA, Vol. 8, No. 21, mayo-agosto 2020, es una publicación cuatrimestral electrónica, editada por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Coyoacán, 04510, Ciudad de México, a través del Centro de Investigaciones Interdisciplinarias en Ciencias y Humanidades (CEIICH), Torre II de Humanidades 4º piso, Circuito Escolar, Ciudad Universitaria, Coyoacán 04510, Ciudad de México, <http://www.interdisciplina.unam.mx>, (rev.interd@unam.mx). Editor responsable: Ricardo Lino Mansilla Corona. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No.04-2015-062512120000-203, otorgado por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN electrónico 2448-5705, ISSN impreso 2395-969X. Responsable de la última actualización de este número: Isauro Uribe Pineda (CEIICH-UNAM).
Fecha de la última actualización: 26 de mayo de 2020. Servicios que indexan a INTER DISCIPLINA: Clase, Latindex, Conacyt y SciELO.
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