Among Institutions, Spaces and Networks: Interdisciplinary and Transdisciplinary Realms in the American Continent

Bianca Vienni Baptista

Resumen


Why think in terms of institutions?
Institutional factors are usually blamed for hindering interdisciplinary
initiatives. This issue of INTERdisciplina presents a different perspective in
which institutions are reconceptualized as social constructs (Ostrom 1990,
1995) that have contributed —and continue to contribute— towards the
development of interdisciplinarity. Within this framework, universities become
privileged realms as they create spaces in which there is freedom to generate
conceptual and organizational innovations that pave the way to new forms of
knowledge production (Weingart, 2014).


Texto completo:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.22201/ceiich.24485705e.2016.10.58055

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


INTER DISCIPLINA, Vol. 8, No. 21, mayo-agosto 2020, es una publicación cuatrimestral electrónica, editada por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Coyoacán, 04510, Ciudad de México, a través del Centro de Investigaciones Interdisciplinarias en Ciencias y Humanidades (CEIICH), Torre II de Humanidades 4º piso, Circuito Escolar, Ciudad Universitaria, Coyoacán 04510, Ciudad de México, <http://www.interdisciplina.unam.mx>, (rev.interd@unam.mx). Editor responsable: Ricardo Lino Mansilla Corona. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No.04-2015-062512120000-203, otorgado por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN electrónico 2448-5705, ISSN impreso 2395-969X. Responsable de la última actualización de este número: Isauro Uribe Pineda (CEIICH-UNAM).
Fecha de la última actualización: 26 de mayo de 2020. Servicios que indexan a INTER DISCIPLINA: Clase, Latindex, Conacyt y SciELO.
Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura de los editores. Prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos e imágenes de la publicación sin la previa autorización por escrito de los editores responsables.