RECONFIGURING CONTENTS

Main Article Content

Ana Lilia Váldez

Abstract

The new reality for educational institutions began when the Covid-19 pandemic arrived. It laid bare thousands of digital illiterates, including some teachers. Everything changed, the screen from home was not as friendly as expected, and technological interference limited the dialogues. The teacher-student relationship was blurred, and the interaction between the students decreased to its minimum expression. It was not possible to guarantee the teaching-learning of 50 individuals, nor to know their way of thinking; even less, stimulate their communication skills. It was necessary to take overtime and design our own interactive new materials.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Váldez, A. L. (2024). RECONFIGURING CONTENTS. Eutopía, 13(35), 48–51. Retrieved from https://www.revistas.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88043
Author Biography

Ana Lilia Váldez, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Licenciada en Ciencias de la Comunicación por la Universidad Anáhuac y maestra en Estudios México-Estados Unidos por la Facultad de Estudios Superiores (FES) Acatlán. Ingresó al plantel Naucalpan del Colegio de Ciencias y Humanidades (CCH) en 2008, en la actualidad combina su actividad como docente del área de Lenguaje y Comunicación con el cargo de Jefatura de Área en el Departamento de Comunicación. Cuenta ocho diplomados relacionados con la enseñanza de la literatura y las tecnologías móviles. Amplia experiencia como periodista de Investigación en periódicos nacionales como: Uno más Uno, Monitor y CNN Expansión. Ha sido reportera y editora para distintas publicaciones comerciales y corresponsal para publicaciones de nicho Edimedios Carvajal, Colombia. Publica notas en Pulso Naucalpan y coordina el “Suplemento Especial Mujer Universitaria”. También coordina el Taller de Broadcasting adscrito al programa Jóvenes a la Investigación en Ciencias Sociales y Humanidades. Colabora para Gaceta CCH y el Newsletter del Colegio, además de que ha escrito artículos para diferentes revistas del Colegio.