La importancia de las ideologías de los partidos políticos en la propaganda electoral

Main Article Content

Laura Marina Aguirre Ramírez

Abstract

This article analyses marketing as a hipercode. "Hipercode is a code that works above another code, only in this form; thus the code 'rides' in the other and the first code uses it. When the hipercode works, it renders useless the potential of the first code." Thus, the marketing hipercode uses its own logic and considers the politic perspective lie useless so as to look for aspirations and desires of parts, into the maximization area of the offer and demand.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Aguirre Ramírez, L. M. (2015). La importancia de las ideologías de los partidos políticos en la propaganda electoral. Revista Mexicana De Ciencias Políticas Y Sociales, 44(180). https://doi.org/10.22201/fcpys.2448492xe.2000.180.48577

References

Asard, Eric y Bennettlas Lance, Democracy and the Market Place of Ideas, Cambridge University Press, 1997.

Curzio, Leonardo, Mercadotecnia política, Cuadernos de Orientación Metodológica 3, México, IFE, 1998.

Diario Oficial de la Federación, 9 de febrero de 2000.

Kotler, Philip, Dirección de Mercadotecnia, México, Pearson Educación, s/f.

Martínez Silva, Mario, Manual de campaña, México, Instituto Nacional de Estudios Políticos, 1999.

Molina González, Gabriel, Como ganar las elecciones, México, Cal y Arena, 2000.

Molina y Vedia, Silvia, Teoría de la credibilidad política, México, UNAM, 1339.

Mouchon, Jean, Política y medios, Barcelona, GEDISA, 1999.

Touchard, Juan, "Historia de ras ideas políticas", p. 13.

Datos estadísticos

IFETEL con base en los datos de la Dirección Ejecutiva de los estadísticos, 13 de septiembre del 2000.