• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
ISSN: 0187-893X ISSN-e: En trámite
  • Register
  • Login
Educación Química
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Focus and scope
    • Special Issues
    • Periodicity
    • Open Access Policy
    • Digital preservation policy
    • Code of ethics
    • Copyright
    • Transfer of rights
    • Authorship and attribution policy
    • Privacy Statement
    • Management of ethical conflicts
    • Retractions and corrections
  • Editorial process
    • Editorial process
    • Review Guidelines
    • Commitment to COPE recommendations
    • Free publication and reading of articles
    • Financing
  • Submissions
    • Submissions
    • Sections
    • Citation
    • Plagiarism prevention
  • Indexed in
    • Biblat
    • Capes
    • Latindex Catalog 2.0
    • CRMCyT-CONACYT
    • Dialnet
    • ERIHPLUS
    • IRESIE
    • MIAR
    • Periódica
    • Scielo México
    • Scimago Journal & Country Rank
    • Scopus
  • Editorial Team
  • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 29 No. 1 (2018)

DOI: https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2018.1

Published: 2018-04-09

Editorial

Editorial

Ana Martínez Vázquez

2

EDITORIAL (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Comunicación

El premio Nobel de Química 2017: microscopía crio-electrónica

Carlos Amador Bedolla

3 - 8

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

TIC y educación química

Teaching (and Learning) Introductory Chemistry Courses in Context: A 40-Year Reflection

Cathy Middlecamp

65 - 76

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Enseñanza de la química desde contenidos contextualizados

Diana Lineth Parga Lozano, Gloria Yaneth Piñeros-Carranza

55 - 64

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Influence of the flipped methodology in the emotions felt by preservice elementary teachers in science class considering their pre-universitary background

Florentina Cañada, Alejandrina Gallego Picó, Jin Su Jeong, David González-Gómez

77 - 88

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Justus von liebig (1803-1873): vida e ensino no laboratório De química

Ingrid Derossi, Ivoni Freitas-Reis

89 - 98

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Didáctica de la Química

Problem-based learning: how long does it take pasteurized milk to decompose at room temperature?

Adolfo Obaya, Guadalupe Iveth Vargas Rodríguez, Alvaro Enrique Lima-Vargas, Yolanda Marina Vargas-Rodríguez

99 - 109

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Substitution of a laboratory practice with a focus on ‘chemistry green’ as a tool for the reduction of hazardous waste

Ligia Dina Solis Torres, Adriana Vega Botto

110 - 120

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

¿Cómo se mide?

Teaching chemistry in context: a journey through the context-based chemistry projects since the 1980s up to the present day

Aureli Caamaño

21 - 54

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Socio-scientific issues as contexts for relevant education and a case on tattooing in chemistry teaching

Ingo Eilks, Ralf Marks, Marc Stuckey

9 - 20

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Una respuesta a Labarca y Zambon sobre su pretendida reconceptualización del concepto de elemento y su base como una nueva representación del sistema periódico.

Eric Scerri

126 - 130

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Reseñas

A Tale of Seven Scientists and a New Philosophy of Science

José Antonio Chamizo

121 - 125

ARTÍCULO (Español (España)) PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)
Make a Submission

Impact

SCImago Journal & Country Rank

 

redes sociales

               

Keywords

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Share on

Educación Química (ISSN 0187-893X e ISSNe 1870-8404 en línea), año 36, número 4. Se edita trimestralmente en la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Del. Coyoacán, 04510, México, D.F. Tel: 5556224800, Ext. 86660. Certificado de Licitud de Contenido N.º 4088. Certificado de Licitud de Título N.º 5310, ambos con expediente N.º 1/432’’90’’/672 de la Secretaría de Gobernación. Número de Reserva 04-2002-060413390600-102 de la Secretaría de Gobernación. Registro del Servicio Postal Mexicano N.º 0790791, características 220461124. La revista se encuentra registrada y sus artículos aparecen indexados en el Chemical Abstracts, bajo el coden eduquim, en Scopus, de Elsevier y en latindex. Se autoriza la reproducción de los materiales citando la fuente (Título clave abreviado: Educ. Quím.). Analizada en la base de datos especializada en educación iberoamericana iresie (Índice de Revistas de Educación Superior e Investigación Educativa) http://www.iisue.unam.mx/iresie. Los artículos firmados son responsabilidad de su autor.

Sitio implementado por el equipo de la Subdirección de Revistas Académicas y Publicaciones Digitales de la Dirección General de Publicaciones y Fomento Editorial de la UNAM sobre la plataforma OJS3/PKP.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.