• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
ISSN: 0187-893X ISSN-e: En trámite
  • Register
  • Login
Educación Química
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Focus and scope
    • Special Issues
    • Periodicity
    • Open Access Policy
    • Digital preservation policy
    • Code of ethics
    • Copyright
    • Transfer of rights
    • Authorship and attribution policy
    • Privacy Statement
    • Management of ethical conflicts
    • Retractions and corrections
  • Editorial process
    • Editorial process
    • Review Guidelines
    • Commitment to COPE recommendations
    • Free publication and reading of articles
    • Financing
  • Submissions
    • Submissions
    • Sections
    • Citation
    • Plagiarism prevention
  • Indexed in
    • Biblat
    • Capes
    • Latindex Catalog 2.0
    • CRMCyT-CONACYT
    • Dialnet
    • ERIHPLUS
    • IRESIE
    • MIAR
    • Periódica
    • Scielo México
    • Scimago Journal & Country Rank
    • Scopus
  • Editorial Team
  • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 34 No. 1 (2023)

DOI: https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2023.1

Published: 2023-06-07

Editorial

Editorial

Aurora de los Ángeles Ramos Mejía

1-2

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Didáctica de la Química

La química computacional como mediación pedagógica para el aprendizaje de conceptos fundamentales de química general

María Del Carmen Suárez Millán, Juan Pablo Betancourt Arango

70-85

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HMTL (Español (España)) XML (Español (España))

Sequence of activities for teaching chemical reactions

Laura Lepiane-Faranna, Juan-Francisco Álvarez-Herrero

86-99

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

The wood ash is alkaline

Aleksandra Naumoska, Marina Stojanovska, Vladimir M. Petruševski

100-107

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Sistemas de Respuesta Inmediata combinada con ciclos de Generación, Evaluación y Modificación en Química General

Patricio Flores-Morales

108-127

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Synthesis and evaluation of TiO2/active carbon photocatalysts: a multidisciplinary and collaborative approach for chemical engineering students

Manuel Peñas-Garzón, Irene Moreno-Medina, Jorge Bedia, Carolina Belver

128-155

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

TIC y educación química

Estudios de caso en la enseñanza aprendizaje de la tabla periódica utilizando material con formato accesible y táctil en estudiantes con discapacidad visual

Ana Luz Flores-Vallejo, Guadalupe Iveth Vargas-Rodríguez, Adolfo Eduardo Obaya-Valdivia, Carlos Eduardo Favela-Zavala, Alvaro Enrique Lima-Vargas, Yolanda Marina Vargas-Rodríguez

156-175

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

House of Chemistry as a Hydrocarbon Learning Media for High School Students

Achmad Lutfi, Rusly Hidayah, Fitria Aftinia, Nurulita Ipmawati

176-187

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Comunicación

Simulation of X-ray diffraction profiles of test samples for academic applications

Álvaro Andrés Amaya Vesga, Raúl Armando Gómez Tarazona, Yeisson Ricardo Mendoza Castellanos

3-10

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Optimization of the size of CSTR reactors through the method of maximizing the area of ​​rectangles (didactic strategy)

Carlos Montaño-Osorio, Adolfo Eduardo Obaya-Valdivia, Yolanda Marina Vargas-Rodríguez

11-19

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

A procedure for obtaining IR, Raman and NMR spectra of organic compounds by means of quantum mechanical calculations with the ORCA-5.0.3 software

José Gregorio Parra Figueredo, José González, Elizabeth Perozo, Peter Iza

20-59

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Versatile as no other, click chemistry and its relevance in multiple areas: From materials science to pharmaceutical research

Patricia Guadarrama Acosta, Luis José López-Méndez, Neyra Citlali Cabrera-Quiñones, Carlos Alberto Cruz-Hernández

60-69

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

¿Cómo se mide?

Sobre la personalidad múltiple de un corpúsculo

Alejandra Lopez Carrillo, José Antonio Chamizo Guerrero

188-203

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Substances do not Boil at Boiling Temperature

Edgardo Rubén Donati, Julio José Andrade-Gamboa

204-217

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Baldwin Rules Update

Elisa Morales de los Santos, Fabiola N de la Cruz, César Garcias Morales, Catalina M Pérez Berumen

218-232

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Charles Cagniard de Latour

Jaime Wisniak

233-244

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Hoja Didáctica

Click Chemistry the system awarded with the Nobel Prize in Chemistry 2022. How does Click Chemistry work?

Rosa María Catalá Rodes, Margarita Isabel Palacios-Arreolab, Raúl Huerta-Lavoriec

245-250

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HMTL (Español (España)) XML (Español (España))

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)
Make a Submission

Impact

SCImago Journal & Country Rank

 

redes sociales

               

Keywords

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Share on

Educación Química (ISSN 0187-893X e ISSNe 1870-8404 en línea), año 36, número 4. Se edita trimestralmente en la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Del. Coyoacán, 04510, México, D.F. Tel: 5556224800, Ext. 86660. Certificado de Licitud de Contenido N.º 4088. Certificado de Licitud de Título N.º 5310, ambos con expediente N.º 1/432’’90’’/672 de la Secretaría de Gobernación. Número de Reserva 04-2002-060413390600-102 de la Secretaría de Gobernación. Registro del Servicio Postal Mexicano N.º 0790791, características 220461124. La revista se encuentra registrada y sus artículos aparecen indexados en el Chemical Abstracts, bajo el coden eduquim, en Scopus, de Elsevier y en latindex. Se autoriza la reproducción de los materiales citando la fuente (Título clave abreviado: Educ. Quím.). Analizada en la base de datos especializada en educación iberoamericana iresie (Índice de Revistas de Educación Superior e Investigación Educativa) http://www.iisue.unam.mx/iresie. Los artículos firmados son responsabilidad de su autor.

Sitio implementado por el equipo de la Subdirección de Revistas Académicas y Publicaciones Digitales de la Dirección General de Publicaciones y Fomento Editorial de la UNAM sobre la plataforma OJS3/PKP.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.